AdviseurOndernemerParticulier

Hoge score klanttevredenheid

8 februari 2024

“Hoe waarschijnlijk is het dat je Scildon zou aanbevelen bij vrienden of bekenden?” Met deze kleine vraag, berekenen we een groot getal. Dit getal is de Net Promoter Score* (NPS): een belangrijke indicator om onze klanttevredenheid te meten. Ons resultaat in 2023? Een score van +36 en daar we blij mee!

Jaarlijks onderzoek
Elk jaar voeren we ons Klanttevredenheidsonderzoek Particulier uit onder klanten die recent contact met ons hebben gehad. Persoonlijke en bijzonder goede service vinden we belangrijk. Bellen klanten ons? Dan vinden we het bijvoorbeeld belangrijk dat ze snel een deskundige en vriendelijke collega aan de lijn krijgen. We helpen ze waar het kan én nemen daar ook echt de tijd voor. Maar ervaren klanten dit ook zo? Het klanttevredenheidsonderzoek geeft ons de kans om onze service steeds te verbeteren. En daarom laten we dit onderzoek jaarlijks uitvoeren, onafhankelijk en betrouwbaar.

+36 hoger dan verwacht!
Onze doelstelling voor 2023 was om een NPS-score van +26 te behalen. Maar we zijn uitgekomen op +36! Nu zegt zo’n los cijfer misschien niet zo veel, maar het betekent dat bijna de helft van onze klanten, namelijk 48%, ons aanbeveelt bij anderen.. Daarnaast stellen we ook de vraag hoe tevreden onze klanten zijn met het gehele proces rondom het contact met Scildon. En daar is een prachtig gemiddeld gemiddeld rapportcijfer uitgekomen van 8,3.

Op naar een nieuw jaar met tevreden klanten!  

*Hoe wordt een NPS-score berekend? Je stelt de vraag “Zou je ons aanbevelen bij familie, vrienden of bekenden?” Vervolgens trek het percentage detractors (geven een score tussen 0-6) af van het percentage promoters (geven een score tussen 9 en 10). De uitkomst is de NPS-score. Deze heeft altijd een score tussen de -100 en +100. 

Terug naar overzicht