Heb je een klacht?

Voor Scildon staat een goede dienstverlening aan haar klanten en financieel adviseurs voorop. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent. Wij horen dat dan graag van je, zodat wij een oplossing voor je kunnen vinden of ons standpunt in een bepaalde situatie aan je kunnen toelichten.

Betaal je als klant extra kosten aan jouw adviseur omdat deze door fouten van Scildon meer tijd aan jouw dossier heeft moeten besteden? Dan kun je deze kosten, onder voorwaarden, bij ons terugkrijgen. Bekijk hiervoor de herstelkostenregeling.

Je kunt jouw klacht op verschillende manieren doorgeven. Als je je klacht schriftelijk doorgeeft, vermeld dan in elk geval de volgende gegevens:

  • Naam.
  • Adres en telefoonnummer.
  • Polisnummer of deelnamenummer.

Schikken: waarom en wanneer?

Als verzekeraar proberen wij je altijd zo goed mogelijk van dienst te zijn. Hierbij hoort ook een goede en zorgvuldige behandeling van klachten.

Afhandeling klachten

Soms blijft er een discussie over de afhandeling. Als klant kun je dan de klacht bijvoorbeeld voorleggen aan een onafhankelijke bemiddelaar zoals het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Ook kan de klacht opgelost worden met een schikking. Om je te informeren heeft het Verbond van Verzekeraars hierover nadere informatie gepubliceerd.