
Scildon en Waard Leven samen
Het is een feit: vanaf 2 juli 2025 zijn Scildon en Waard samen. De Nederlandsche Bank heeft akkoord gegeven op de transactie. Onze directeur Pauline Derkman zegt daarover: “Samen staan we sterker om in de consoliderende markt een rol van betekenis te blijven spelen”.
Pauline wordt CEO van alle Waard entiteiten. Lorens Kirchner draagt per 2 juli het stokje over.
Samen staan we sterker
“Samengaan met Waard voelt goed,” vervolgt Pauline, “We hebben dezelfde aandeelhouder – namelijk Chesnara plc – en zijn beide gespecialiseerd in levensverzekeringen. Het verschil is dat Scildon actief levensverzekeringen aanbiedt, en Waard ze beheert. We kennen elkaars producten en vullen elkaar dus perfect aan. Door samen te gaan, ontstaat er een slagvaardigere organisatie.” Voor de klanten verandert er voorlopig niets. Zijn er nog vragen? De veel gestelde vragen met antwoorden vind je hieronder.
Via onderstaande link vind je de website van Waard. Hier vind je informatie over de producten en diensten van Waard waarbij ze je kunnen helpen.
Samen staan we sterker om in de consoliderende markt een rol van betekenis te blijven spelen
Pauline Derkman
CEO, Scildon

Veelgestelde vragen én antwoorden voor jouw als klant
Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Wat gebeurt er precies met Scildon en Waard?
Vanaf 2 juli fuseren we met zusterbedrijf Waard, zodat er meer commerciële slagkracht ontstaat. Samen groeien we en staan we sterker. Omdat we dezelfde aandeelhouder hebben – namelijk Chesnara - en uit dezelfde business komen, spreken we dezelfde taal.
Wie moet er toestemming geven voor de fusie?
Onze toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) moet toestemming geven voor de fusie. DNB heeft inmiddels akkoord gegeven op de transactie.
Waarom gaan jullie fuseren?
Gezien de omvang van beide Nederlandse dochterondernemingen van Chesnara is het logisch om die twee dichter bij elkaar te brengen. We zijn beide gespecialiseerd in levensverzekeringen. Het verschil is dat Scildon actief levensverzekeringen aanbiedt, en Waard ze beheert. We kennen elkaars producten en vullen elkaar dus perfect aan. Samen groeien we en staan we sterker. Zo ontstaat er een slagvaardigere organisatie en kunnen we onze klanten nog beter bedienen.
Wat betekent de fusie voor mij als Scildon-klant?
De fusie heeft geen gevolgen voor jou als klant van Scildon.
Wat betekent de fusie voor mij als Waard-Klant?
Scildon is jouw nieuwe contractpartij, maar verder verandert er voorlopig niets voor jou. Zo blijven de voorwaarden die je nu hebt voor je levensverzekering hetzelfde. Daarnaast blijft hetzelfde team je verzekering en de administratie ervan beheren. Net zoals je dat nu gewend bent. Kijk voor meer informatie op https://www.waardverzekeringen.nl/
Kan ik nog steeds bij mijn adviseur terecht?
Natuurlijk! De relatie met je adviseur wijzigt niet door de fusie. Je kunt gewoon bij je adviseur terecht.
Waar kan ik nu terecht met vragen over mijn verzekering?
Heb je vragen? Dan kun je contact opnemen met Scildon. Via het keuzemenu krijg je vanzelf de juiste collega aan de lijn. We helpen je graag.
Waarom wordt in het keuzemenu van de telefoon de keuze tussen Waard Verzekeringen en Scildon geboden?
Alle klanten kunnen ons via één telefoonnummer bellen. Wel zo handig en overzichtelijk. Wij zorgen er via het keuzemenu voor dat je de juiste collega aan de lijn krijgt, die jou het beste kan helpen.
Kan ik bezwaar maken tegen de fusie
Onderdeel van het goedkeuringsproces van onze toezichthouder DNB was dat polishouders vóór 1 juni 2025 bezwaar konden indienen. De termijn om bezwaar te maken tegen de fusie is verstreken. Daarom is het niet meer mogelijk om nog bezwaar te maken.
Ik heb voor de fusie een verzoek ingediend of wijziging doorgegeven. Wordt dat afgehandeld?
Ja, heb je voor de fusie een verzoek ingediend? Dan nemen we ook dat verzoek nog gewoon in behandeling. In onze dienstverlening wijzigt vooralsnog niets.
Ontvang ik een nieuwe polis?
Nee, je ontvangt geen nieuwe polis. De polis en de voorwaarden die je al had, blijven geldig.
Veelgestelde vragen én antwoorden voor adviseurs
Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Wat betekent de fusie voor mij als Scildon-adviseur?
De fusie heeft voor jou als adviseur geen gevolgen. Onze samenwerking blijft gewoon hetzelfde.
Mijn klant heeft een product van Waard. Heb ik dan dezelfde functionaliteiten zoals nu via het Scildon-portaal?
Nee, de functionaliteiten in het Scildon-portaal zijn niet te gebruiken voor de producten van Waard.
Waarom wordt in het keuzemenu van de telefoon de keuze tussen Waard Verzekeringen en Scildon geboden?
Alle klanten kunnen ons via één telefoonnummer bellen. Wel zo handig en overzichtelijk. Wij zorgen er via het keuzemenu voor dat je de juiste collega aan de lijn krijgt, die jou het beste kan helpen.
Focus op individuele leven-oplossingen
We stoppen met collectief pensioen, en gaan door met individuele pensioen, vermogensopbouw, -uitkeren en ORV.