Veelgestelde vragen over adviseur

Ik heb mutaties van voor 1 mei. Hoe kan ik mijn terugwerkende kracht mutatie (TWK-mutatie ) doorvoeren?

Wij zijn op 1 mei begonnen met de migratie naar ons nieuwe portaal, hierdoor is het niet mogelijk om TWK-mutaties van vóór 1 mei zelf door te voeren in het nieuwe portaal. Heb je nog mutaties van voor 1 mei stuur deze dan per mail naar pensioenservice@scildon.nl dan zullen wij de mutaties voor je verwerken.

 

De werkgever heeft meerdere mutatiefacturen ontvangen in een korte periode. Voorheen kreeg deze er 1 per maand. Hoe kan dat?   

Op dit moment volgt er van elke mutatie die wordt uitgevoerd een mutatiefactuur in plaats van, zoals je van ons gewend bent, 1 keer per maand een verzamelfactuur van alle mutaties van de afgelopen maand. Er wordt aan gewerkt om dit zo snel mogelijk weer op dezelfde manier in te regelen zoals voorheen.

TIP: Wanneer het mogelijk is om alle mutaties uit een bepaalde maand op 1 dag tegelijk te verwerken, dan ontvang je maar 1 mutatiefactuur.

Is er iets veranderd in het Scildon Pensioen?

Op de website staat een overzicht van de wijzigingen in ons product. Mocht je hierover vragen hebben neem dan contact op met je accountmanager.

 

Hoe werkt het nieuwe pensioenportaal?

We hebben van het nieuwe portaal een instructievideo gemaakt. Vind je het ook leuk om te zien hoe het nieuwe portaal voor de werkgevers er uit ziet, bekijk dan hier de video voor werkgevers. Het nieuwe pensioenportaal voor de deelnemers kun je hier bekijken.

 

Hoe maak ik een goed wachtwoord aan?

Wij vinden veilig inloggen erg belangrijk, daarom werken wij met een wachtwoordzin. Je wachtwoord moet uit minimaal 14 tekens bestaan en is hoofdletter gevoelig. Wil je zeker weten dat je de juiste zin hebt opgegeven? Vink dan even het oogje aan en controleer je wachtwoordzin. Bedenk een zin die je niet snel vergeet!

Je kunt er ook voor kiezen om een wachtwoordgenerator een veilig, willekeurig wachtwoord aan te laten maken en voor je te onthouden. Op deze manier vergeet je dus nooit meer je wachtwoord!

Ik heb een vraag over het pensioenportaal

Wanneer je op ons nieuwe portaal vastloopt, dan helpen we je natuurlijk graag verder! Neem voor support contact op met een van onze medewerkers.
• Je kan mailen naar: pensioenservice@scildon.nl
• En wil je gewoon even bellen: 035- 6254885

Kun je het pensioenportaal op elk apparaat goed zien?

Het nieuwe portaal is responsive gebouwd. Dit betekent dat het nieuwe portaal goed te gebruiken is op mobiel, tablet en/of desktop. Het portaal schaalt automatisch mee met de grootte van het scherm op het apparaat. Hierdoor is een bezoek aan het portaal nog gemakkelijker en kunnen wijzigingen nog beter worden doorgevoerd.

Hoe kan ik inloggen op het pensioenportaal met gebruikersnaam en wachtwoord?

Je wilt inloggen op ons nieuwe portaal Scildon Online Pensioenen met een gebruikersnaam en een wachtwoord. Wanneer je het pensioenportaal voor het eerst bezoekt, opent het onderstaande scherm. Hier kies je de mogelijkheid: ‘Eerste bezoek? Activeer uw account’.

Er opent een nieuw scherm. Hier vul je je e-mailadres in. Vervolgens ontvang je een e-mailbericht in je e-mailbox. Ter illustratie hoe deze mail eruitziet, onderstaand een printscreen.

Voorbeeld van de e-mail die je ontvangt wanneer je jezelf de eerste keer gaat aanmelden op het nieuwe Scildon Online Pensioenen.

In de e-mail die je zojuist hebt ontvangen staat een activatiecode, deze activatiecode vul je vervolgens in op het inlogscherm van Scildon Online Pensioenen.

Het is gelukt! Nu kun je een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 14 tekens.

Waar kan ik inloggen op het pensioenportaal?

Je kunt het pensioenportaal bereiken via deze link.

 

Waar kan ik de gebruikersrechten regelen voor het pensioenportaal?

Binnen elke organisatie is er iemand beheerder. Deze beheerder heeft toegang tot de zogenaamde ‘controlroom’. Daar kan je aangeven wie er namens jullie organisatie toegang mag hebben. De controlroom bereik je via deze link.

Hoe kan ik inloggen?

Je kunt het pensioenportaal bereiken via deze link.

Daar kun je inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord. Of met e-Herkenning.

 

Hoe kan ik mutaties doorvoeren voor de werkgever?

Wanneer je als adviseur mutaties wilt kunnen doorvoeren voor de werkgever, dan moet je hiervoor een machtiging aanvragen. Dit kan via een ketenmachting die je met eHerkenning snel en gemakkelijk kunt regelen. Het aanvragen van deze machtiging moet samen met de werkgever, de werkgever krijgt hier namelijk geen bericht van als jij de machtiging aanvraagt. Zowel de werkgever als jij moeten zelf actief een aanvraag doen via eHerkenning.

Je kunt vervolgens een machtiging op naam van één (of meerdere) medewerker(s) laten registeren. Zo is die betreffende medewerker bevoegd om namens jullie organisatie te handelen via eHerkenning. De werkgever hoeft in dat geval zelf geen eHerkenning aan te vragen, ze moeten je wel toestemming geven voor deze ketenmachtiging. Op de website eHerkenning staat een handige video waarin wordt uitgelegd hoe de ketenmachtiging werkt.

Wanneer de werkgever niet werkt met eHerkenning kan de werkgever je ook machtigen via de Scildon controlroom.

De werkgever heeft meerdere mutatiefacturen ontvangen in een korte periode. Voorheen kreeg deze er 1 per maand. Hoe kan dat?   

Op dit moment volgt er van elke mutatie die wordt uitgevoerd een mutatiefactuur in plaats van, zoals je van ons gewend bent, 1 keer per maand een verzamelfactuur van alle mutaties van de afgelopen maand. Er wordt aan gewerkt om dit zo snel mogelijk weer op dezelfde manier in te regelen zoals voorheen.

TIP: Wanneer het mogelijk is om alle mutaties uit een bepaalde maand op 1 dag tegelijk te verwerken, dan ontvang je maar 1 mutatiefactuur.