Welkom bij Scildon: jouw alternatief voor de NAP-regeling
Je Netto Aanvullende Pensioenregeling (NAP) stopt. Door de bonden is gezocht naar een passend alternatief dat aansluit bij wat jij belangrijk vindt: de mogelijkheid om je inkomen aan te vullen (na pensionering). We leggen graag uit wie we zijn en wat we voor je kunnen betekenen.
Wat kun je verwachten?
- Een heldere uitleg in onze video's
- Kies je voor Scildon? Je bepaalt zelf of je verder opbouwt of laat uitkeren
- Vraag je een offerte bij ons aan? Deze ontvang je binnen 3 werkdagen
- Scildon verstrekt geen producten aan personen die in het buitenland wonen (m.u.v. Duitsland en België)
Wie zijn wij?
Scildon is dé persoonlijke levensverzekeraar met jarenlange ervaring in pensioen- en beleggingsoplossingen. We maken financiële zaken graag eenvoudig. Met duidelijke voorwaarden én persoonlijke service. Zo simpel kan het zijn.
Waarom kiezen voor Scildon?
- Je krijgt een alternatief, afgestemd op jouw situatie;
- We bieden aantrekkelijke voorwaarden;
- We staan voor je klaar met onze persoonlijke service.
Vraag alvast je offerte bij ons op
Jouw opties bij Scildon:
- Wil je verder opbouwen?
Dan is Scildon Beleggen wellicht een passend alternatief voor jou. Je laat je afkoopwaarde groeien, met lage kosten én grip op je vermogen.
- Wil je laten uitkeren?
Dan is ons uitkeringsproduct mogelijk een slimme keuze. Je ontvangt maandelijks een uitkering, waarbij je kiest voor tijdelijk of levenslang.
Wil je contact opnemen?
Heb je als NAP-deelnemer vragen over de alternatieven die wij aanbieden? Wij geven informatie, maar geen advies.
- Je kunt ons bereiken via een speciaal telefoonnummer en e-mailadres, zodat we je snel kunnen helpen.
- We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.
- Goed om te weten: je aangevraagde offerte ontvang je binnen 3 werkdagen.
Waar vind je jouw NAP-afkoopwaarde?
Wij kunnen je niet vertellen wat jouw afkoopwaarde is of hoe deze berekend wordt. Dat doet het Pensioenfonds KLM Cabinepersoneel.
Log in op MijnKLMPensioen om je aanbod te bekijken en om op de hoogte te blijven. Voor alle vragen over de NAP-regeling kun je bij het Pensioenfonds terecht.
Onze service
Wat doen we? Wij zorgen dat jij een persoonlijke offerte van ons ontvangt. We begeleiden je aanvraag stap voor stap en beantwoorden je vragen via e-mail of telefoon. In onze vergelijkingskaart lees je precies wat we wel en niet doen.
De bemiddelingskosten die daar genoemd worden, gelden niet voor jou, omdat wij je alleen helpen bij het sluiten van je verzekering.
Let op: Wij geven geen advies. Je beoordeelt zelf of Scildon Beleggen en onze dienstverlening past bij jouw wensen en doelen. Wil je advies? Neem dan contact op met een financieel adviseur.
Veelgestelde vragen
Bekijk op de volgende pagina's onze video's waarin we uitleggen wie Scildon is, wat we je bieden en hoe het proces precies werkt.
Wat is het doel van de regeling?
De regeling helpt je om eerder te stoppen met werken en je inkomen te overbruggen tot je AOW-leeftijd of om je pensioen aan te vullen. Dit kan tijdelijk of levenslang.
Waar kan ik jullie bereiken als ik vragen heb?
Je kunt ons bereiken via e-mail: nap@scildon.nl of telefonisch op 035 625 25 57.
We helpen je graag verder!
Welk rekeningnummer moet ik invullen bij de afkoopwaarde?
Je vult je eigen rekeningnummer in. Rond eind januari maakt het pensioenfonds de afkoopwaarde eerst naar jouw rekening over. Wil je dit bedrag verder opbouwen of laten uitkeren via Scildon? Vraag dan een offerte bij ons aan. Na het aanvragen van de verzekering kun je het geld naar ons overmaken of wij incasseren het voor je. We informeren je hierover.
Hoe zet ik een foto om naar PDF op mijn telefoon?
Je doet dit eenvoudig zonder extra apps. Zo werkt het:
Op iPhone
- Open de foto in Foto's;
- Tik op Delen (vierkantje links onderin met pijltje);
- Kies voor Druk af of Printen;
- Onderin komt een voorbeeldpagina, vergroot met 2 vingers de foto --> er ontstaat een PDF;
- Tik opnieuw op Delen en sla op in Bestanden of verstuur via e-mail.
Op Android
- Open de foto in Google Foto's;
- Tik op Delen --> Afdrukken;
- Kies 'Opslaan als PDF' in het printmenu;
- Sla op in je telefoon.
Extra tip: wil je meer opties? Gebruik dan gratis apps zoals Microsoft Lens, Adobe Scan of CamScanner.
Kan ik zelf dit product afsluiten?
Ja, maar het is belangrijk dat je voldoende kennis en ervaring hebt met de producten en diensten die we aanbieden. Daarom stellen we enkele vragen om dit vast te stellen.
Kan ik ook bij Scildon terecht als ik eerder heb afgekocht?
Ja, je bent welkom om alsnog te kiezen voor opbouwen of uitkeren.
Waarom is dit alternatief er?
Wij bieden een alternatief voor de uitvoering. Zo behoud je de mogelijkheid om vermogen op te bouwen en eerder te stoppen met werken.
Blijft de regeling in box 3?
Ja. Je vermogen blijft netto in box 3. Je betaalt mogelijk belasting over inkomen uit sparen en beleggen.
Zowel opbouw als uitkering vallen in box 3.
Hoe krijg ik inzicht in mijn vermogen?
Wij hebben een eigen portaal waarmee je realtime inzicht hebt in de ontwikkeling van jouw vermogen. Je kunt daar ook eenvoudig je gegevens aanpassen.