Veelgestelde vragen over mijn verzekering aanpassen

Ik wil een adreswijziging doorgeven. Hoe doe ik dat?

Je wijzigt je adres eenvoudig zelf in het klantportaal Mijn Scildon.

Ik wil mijn rekeningnummer voor automatische afschrijving veranderen. Hoe kan ik dit regelen?

Je kunt je rekeningnummer direct wijzigen in het klantportaal Mijn Scildon. Of gebruik hiervoor het formulier doorlopende machtiging SEPA. Het ingevulde en ondertekende formulier stuur je per email naar servicedesk@scildon.nl.

Ik heb 24 maanden niet meer gerookt. En ik heb geen andere nicotinehoudende middelen gebruikt. Hoe geef ik dit aan jullie door?

Gefeliciteerd! Je kunt nu in aanmerking komen voor de niet-rokerskorting. Dit kun je doorgeven in het klantportaal Mijn Scildon. Jouw verzekering wijzigen wij per de eerste volgende premie-betaaldatum.

Ik heb mijn huis verkocht. Hoe kan ik de aan mijn hypotheek gekoppelde overlijdensrisicoverzekering stopzetten?

Heb je je verzekering niet meer nodig voor je hypotheek? Dan kun je in elk geval de koppeling met je hypotheek (verpanding) eraf laten halen. Hiervoor is toestemming nodig van de hypotheekverstrekker. Neem hiervoor contact op met je hypotheekverstrekker.

Het is niet perse nodig de verzekering te stoppen. Je hebt de volgende mogelijkheden:

1.    Je kunt de verzekering koppelen aan je nieuwe hypotheek

2.    Je kunt de verzekering voortzetten met een ander doel. Bijvoorbeeld als extra dekking voor je nabestaanden. Wat hierin de beste keuze is voor jouw financiële situatie, kun je bespreken met je adviseur.

Wil je je verzekering toch stopzetten? Dan ontvangen wij hiervoor graag een verzoek per email van de verzekeringnemer(s). Stuur het verzoek naar  servicedesk@scildon.nl. Het stopzetten van de verzekering kan als wij toestemming hebben gekregen van de hypotheekverstrekker. Het is daarom belangrijk dat je ook contact opneemt met je hypotheekverstrekker.

Ik wil mijn overlijdensrisicoverzekering stopzetten. Hoe regel ik dat?

Wij ontvangen graag een verzoek per e-mail van de verzekeringnemer(s).  Stuur het verzoek naar servicedesk@scildon.nl.

Ik heb een beleggingsverzekering en wil stoppen met premie betalen. Hoe regel ik dat?

Het is in veel gevallen mogelijk om te stoppen met het betalen van premie. Dit kan door je verzekering premievrij te maken of de verzekering af te kopen. De mogelijkheden zijn afhankelijk van het soort verzekering. Ook kan stoppen fiscale gevolgen hebben. Wil je de mogelijkheden van jouw verzekering weten? Neem dan telefonisch contact met ons op via (035) 625 25 00. Voor advies kun je contact opnemen met je adviseur.

Wil je je verzekering premievrij maken? Stuur ons dan een e-mailbericht. Dit kan naar servicedesk@scildon.nl. Binnen 10 werkdagen sturen wij jouw adviseur een offerte. Wij vragen je adviseur de offerte met jou te bespreken. Als je akkoord bent stuur je de offerte ondertekend terug naar ons. Wij zorgen dat de verzekering premievrij gemaakt wordt. Binnen 10 werkdagen ontvang je een bevestiging van ons.

Wil je je verzekering afkopen? Stuur ons dan een e-mailbericht. Dit kan naar servicedesk@scildon.nl. Binnen 10 werkdagen sturen wij je een afkoopofferte en een kopie naar jouw adviseur. Als je akkoord bent stuur je de afkoopofferte ondertekend terug naar ons. Wij nemen de afkoopofferte in behandeling en je ontvangt binnen 10 werkdagen de afkoopwaarde.

Ik wil fondsen aan- of verkopen.

Een fonds aan-of verkopen kun je zelf eenvoudig regelen via Mijn Scildon. Je ontvangt dan bovendien een korting van 50% op de aan- en verkoopkosten. Heb je nog geen toegang tot Mijn Scildon? Maak dan eenvoudig een account aan.

Je kunt je opdracht ook doorgeven door het switchformulier naar ons te sturen. De korting op de aan- en verkoopkosten is dan niet van toepassing.

Ik wil geld opnemen uit mijn verzekering. Hoe kan ik dit regelen?

Of je geld kunt opnemen en hoe dit werkt is afhankelijk van het soort verzekering dat je hebt.

Voor sommige verzekeringen is het mogelijk een opname ineens te doen. Bij andere verzekeringen kan dit door een deel van de verzekering om te zetten naar een reeks van betalingen. Denk hierbij aan een maandelijkse uitkering. Wil je de mogelijkheden van je verzekering weten? Neem dan telefonisch contact met ons op via (035) 625 25 00. Op onze website staan de verschillende opnameformulieren.

Als je een opname wilt doen is het belangrijk om goede keuzes te maken. Je adviseur kan je helpen bij het maken van deze keuzes.