Veelgestelde vragen over informatie over mijn verzekering

Wat is jullie rekeningnummer?

Ons bankrekeningnummer is: NL44 RABO 0300 785 011.

Wat is de waarde van mijn verzekering?

Als je met je verzekering waarde opbouwt, wil je de ontwikkeling hiervan natuurlijk graag volgen. Via Mijn Scildon kun je elk moment van de dag de waarde bekijken.

Hoe geef ik een wijziging door in mijn verzekering?

In Mijn Scildon kunt de meeste wijzigingen in uw verzekering zelf doorvoeren.

Ik heb geen jaaropgave ontvangen voor de aangifte inkomstenbelasting. Kan ik het overzicht alsnog ontvangen?

In februari van elk jaar versturen wij de jaaropgave. Deze versturen wij voor verzekeringen waarvan de waarde moet worden opgegeven bij de aangifte inkomstenbelasting.

Heeft u geen jaaropgave ontvangen? Dan is de kans groot dat de waarde van uw verzekering niet opgenomen hoeft te worden bij de aangifte inkomstenbelasting.

Verwacht u toch een jaaropgave, maar heeft u deze niet ontvangen? Stuur dan een e-mail naar servicedesk@scildon.nl. Wij kijken voor u of er een jaaropgave naar uw postadres is verzonden. Een kopie van de jaaropgave sturen wij u vervolgens per e-mail toe.

 

Ik heb nog geen waardeoverzicht ontvangen. Kan ik het overzicht alsnog ontvangen?

Heb je een beleggingsverzekering? Dan ontvang je jaarlijks rond april een waardeoverzicht. Dit overzicht vermeldt de waarde van je verzekering per 1 januari en 31 december en de ontwikkeling hiervan gedurende het jaar. Het waardeoverizht staat ook in Mijn Scildon.

Het waardeoverzicht is geen jaaropgave. Heb je een verzekering waarvan je de waarde op moet geven bij de aangifte inkomsten- en vermogensbelasting? Dan ontvang je voor deze verzekering de waarde van je verzekering in het economisch verkeer (WEV).  Deze opgave ontvang je jaarlijks in januari.

Heb je nog vragen over dit onderwerp? Neem dan contact op met een medewerker van onze Servicedesk. Ons telefoonnummer is (035) 625 25 00.

De bank vraagt om een originele polis. Kunt u mij deze toesturen?

Bij uw verzekering hoort één originele polis. Bij de acceptatie van uw verzekering heeft u deze via uw adviseur of rechtstreeks van ons ontvangen. Dit exemplaar kunt u zelf naar de bank sturen. Maak dan voor uw administratie wel een scan of kopie. Als u zelf geen origineel exemplaar meer heeft, dan kunt u bij ons een kopie opvragen. Stuur hiervoor  een e-mail naar servicedesk@scildon.nl.

 

Mijn verzekering bereikt de einddatum, wat nu?

Drie maanden voordat uw polis afloopt, informeren wij u en uw adviseur per brief hierover. Heeft u vragen over uw verzekering? Dan kunt u contact  opnemen met een medewerker van onze Servicedesk. Ons telefoonnummer is (035) 625 25 00.

Heeft u advies nodig over wat u het beste met de vrijgekomen waarde van uw verzekering kunt doen? Neemt u dan contact op met uw adviseur.