Het succes van de Lijfrentelijn
Aan het einde van het jaar vliegen ze rond: vragen over lijfrente. Wat is fiscaal mogelijk? Hoe zit het met de jaarruimte en schenkingen? Lijfrente is vaak maatwerk en als adviseur kan je niet alles weten. Om adviseurs snel te helpen aan antwoorden introduceerde levensverzekeraar Scildon de speciale Lijfrentelijn voor adviseurs. Of dit werkt in deze digitale tijd? Erik Valstar, Lijfrentecoach bij Scildon, vertelt: “Het is een succes! Iedere klant is anders. Daarom helpt een persoonlijk en deskundig telefoongesprek.”
Foto: Niels van de Kraats (l) en Erik Valstar (r).
Een lijfrentecoach die direct meedenkt
Veel organisaties kun je niet meer bellen, maar alleen nog digitaal bereiken via chat, e-mail of online formulieren. Scildon voert juist een nieuw telefoonnummer in, waarbij je meteen een lijfrentecoach aan de lijn krijgt. “Wij geloven in persoonlijk contact,“ licht Erik toe, “omdat verzekeren mensenwerk is. Geen situatie is hetzelfde. We sparren graag met adviseurs, delen onze kennis en kijken wat mogelijk is om maatwerk te leveren. Uiteraard binnen de fiscale en wettelijke regels.”
“We kijken mee, delen kennis en zoeken samen naar oplossingen”
Dit vragen andere adviseurs aan de Lijfrentelijn
Adviseurs maken veelvuldig gebruik van de Lijfrentelijn. Dat had Erik wel verwacht: “De fiscale regels rond lijfrente zijn ingewikkeld. We hebben veel gesprekken met adviseurs en wisten dat de behoefte groot was aan zo'n snelle hulplijn. Daar spelen we met de lijn op in om het simpeler te maken.”
Benieuwd welke vragen de Lijfrentelijn krijgt? Dit is de top-6 van veelgestelde vragen van adviseurs:
- Wat zijn de fiscale regels rond lijfrente: wat mag wel en niet?
- Hoe kan mijn klant de voordelen van het oud regime optimaal benutten?
- Hoe zit het met schenkingen of het meenemen van een partner?
- De Scildon Werknemerslijfrente: wat is het en hoe werkt het?
- Wat is het verschil tussen de beleggingsverzekeringen Scildon Easy B en Scildon Beleggen?
- Kan ik jullie actie ‘geen aankoopkosten’ direct inzetten voor mijn klant?
Trainingen om kennis up-to-date te houden
De wettelijke regels veranderen continu. Hoe zorgen de lijfrentecoaches zelf dat ze op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen? Erik: “We hebben als lijfrentecoach sowieso allemaal minimaal tien jaar ervaring. We volgen trainingen, organiseren interne kennissessies en krijgen periodiek informatie over de laatste ontwikkelingen rondom lijfrente. Zo zorgen we dat onze kennis up-to-date is.”
Over de Lijfrentelijn
- De Lijfrentelijn is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur.
- Financieel adviseurs krijgen direct een lijfrentespecialist van Scildon aan de lijn.
- Meer informatie over de Lijfrentelijn vind je hier.
Extra voordeel – geen aankoopkosten
Van 1 november 2024 t/m 31 januari 2025 betaal je geen aankoopkosten als je bij Scildon bijstort of een beleggingsverzekering Scildon Easy B of Scildon Beleggen afsluit. Meer informatie over de actie.