Algemeen

Winnen

admin

Volgens Van Dale is de betekenis van het woord ‘winnen’, “prijs of loon krijgen” en “in een strijd zegevieren”. Winnen is iets wat veel mensen en organisaties bezighoudt. Of we nu op zaterdag bij onze kinderen op of langs het sportveld staan, als organisatie een opdracht willen binnenslepen in de strijd met de concurrentie of in de politiek.

“Winnen is iets wat veel mensen en organisaties bezighoudt”

Aardbeving

De afgelopen periode hebben we de nodige uitgesproken voorbeelden hiervan voorbij zien komen. Zelf ben ik voetballiefhebber en iedereen was, zowel de voetbalgoeroes aan tafel bij Johan Derksen als de “gewone” voetbalfan, ervan overtuigd dat FC Barcelona uitgeschakeld was in de Champions League. Want in de eerste wedstrijd waren ze in Parijs door Paris Saint Germain (PSG) met 4-0 van het veld gepoetst. Kansloos voor de return, tijdperk FC Barcelona voorbij! Maar in de tweede wedstrijd gebeurde het bijna onmogelijke: PSG was geen schim meer van de ploeg uit de eerste wedstrijd en het stadion en stad explodeerde na de 6-1 winst. Volgens een seismoloog uit Barcelona leverde de 6-1 in de extra tijd volgens de officiële omschrijving “een kleine aardbeving” op. Wat winst teweeg brengt!

Popartiest

De afgelopen periode hebben in het teken gestaan van de verkiezingsstrijd. Alle politieke partijen wilden winst boeken en kozen daarvoor allemaal hun eigen aanpak. Zo werden dagbladadvertenties ingezet, koos het ene kopstuk een strategie waarbij debatten gemeden werden, een ander trad op als “popartiest” in de Heineken Music Hall om een jonge achterban te bereiken. Alles gericht op het winnen van stemmen.

“Een gezonde drive gericht op winnen loont”

Winnaar Adfiz Prestatieonderzoek

Als aanbieder van financiële producten en diensten zijn wij ook op zoek naar de winst samen met u als adviseur: de gunst van de klant winnen. Zo besteden we veel aandacht aan het fit houden van onze medewerkers. Niet alleen qua vakkundigheid, maar ook via speciale programma’s om onze medewerkers te stimuleren fysiek fit te zijn: duurzame inzetbaarheid. Daarmee creëren we winnende medewerkers voor u en de klant. En voor ons bedrijf. Daarnaast zijn we continu bezig om onze producten en dienstverlening aan te scherpen. U heeft ons via het Adfiz Prestatieonderzoek 2016 uitgeroepen tot winnaar in de categorieën Zakelijk Pensioen en Particulier Leven Lijfrente. Daarnaast een tweede plaats voor Particulier Overlijdensrisico. Kortom, een gezonde drive gericht op winnen loont, dit houden we vast!

Geschreven door Jan-Albert van Laar
Voormalig manager Pensioen

Reacties zijn gesloten.

Terug naar blog