Scildon zet in op verdere digitalisering van dienstverlening

10 februari 2021

Tijdens een digitaal congres voor 350 relaties heeft CEO Gert Jan Fritzsche de deelnemers geïnformeerd dat Scildon fors investeert in digitalisering van haar dienstverlening.

Introductie nieuw pensioenplatform

Jaarlijks organiseert Scildon voor haar intermediaire relaties een congres waar de  visie gegeven wordt op de ontwikkelingen in de voor de verzekeraar relevante markten. Dit zijn overlijdensrisicoverzekeringen, beleggingsverzekeringen en collectief pensioen. CEO Gert Jan Fritzsche maakte tijdens dit congres bekend dat Scildon in de komende tijd een nieuw pensioenplatform introduceert. Deze keuze past in de strategie waarbij Scildon de komende jaren verder digitaliseert. Naast het inrichten van een efficiënt administratieplatform zal veel aandacht worden besteed aan service excellence. Digitalisering maakt niet alleen snelle en foutloze bedrijfsprocessen mogelijk maar ook unieke services voor verzekerden en adviseurs.

Gert Jan Fritzsche: “Customer journeys worden ontwikkeld om financiële dienstverlening voor klanten toegankelijk en begrijpelijk te maken. Doordat klanten de processen beter kunnen volgen en mutaties veel sneller kunnen uitvoeren, houdt de adviseur meer tijd over voor de advisering aan klanten.”

Risicobewustzijn klanten vergroten

In de visie van Scildon is er in de markt te weinig aandacht is voor overlijdensrisico-verzekeringen. Gert Jan Fritzsche: “Het gaat over ‘impact en waarschijnlijkheid’. Hoewel de kans op vooroverlijden klein is, zijn de gevolgen groot als het misgaat. Ook financieel! Dat laatste hoeft niet. Want een overlijdensrisicoverzekering brengt klanten voor relatief weinig premie toch veel financiële zekerheid.” Het afgelopen jaar heeft Scildon een onderzoek laten uitvoeren onder gezinnen met een huur- of koopwoning. Uit het onderzoek blijkt dat jaarlijks 25.000 gezinnen in grote financiële problemen komen door vroegtijdig overlijden van één van de partners. Met name de woonlasten zijn een grote zorg. En dat geldt niet alleen voor mensen met een koopwoning. Ook huurders kunnen in de financiële problemen komen. Scildon wil samen optrekken met adviseurs om het risicobewustzijn van klanten te vergroten

Persoonlijke aandacht blijft belangrijk

Gert Jan Fritzsche benadrukte dat de persoonlijke aanpak van Scildon en de keuze voor de onafhankelijk financieel adviseur niet verandert. Het belang van persoonlijke aandacht en een relatiemodel werd ook onderstreept door trendwatcher Tony Bosma die als een van de gastsprekers optrad. Met de toenemende digitalisering en het gebruik van algoritmes hebben klanten behoefte aan experts die ontwikkelingen kunnen duiden, keuzes inzichtelijk maken en uitkomsten kunnen valideren.