Zoeken

Scildon en de warmte van de LoveLife Run

Geschreven door Jacco de Jong in categorieën Event | Interview
08-05-2025

De LoveLife Run, een prachtig initiatief in Hilversum, heeft een speciaal plekje in het hart van Scildon. Pauline Derkman, CEO van Scildon, vertelt met enthousiasme over de betekenis van dit evenement: “Hilversum, waar de Run plaatsvindt, past bij Scildon. Het is niet alleen lokaal geworteld, maar het sluit ook naadloos aan bij onze kernwaarden, zoals persoonlijk en inlevend.” 

Een persoonlijke band met kankerbestrijding

Voor Pauline is de LoveLife Run meer dan zomaar een sponsorloop. Helaas heeft haar familie van dichtbij te maken gehad met kanker. Dit geeft haar betrokkenheid een extra dimensie. “Hoe mooi is het dan niet,” benadrukt ze, ”dat de run geld inzamelt om kankerpatiënten te helpen met hun herstel na zware behandelingen. Daarom ondersteunen wij als Scildon, maar ik ook, dit initiatief van harte.” 

De kracht van samenhorigheid aan de finishlijn

Vorig jaar was Pauline aanwezig bij de finish en dat maakte diepe indruk. De saamhorigheid die ze daar ervoer, de manier waarop iedereen elkaar aanmoedigde en hielp, was hartverwarmend. Het raakte haar juist die kracht bij mensen te zien die midden in een behandeling zitten of deze net achter de rug hebben. Die onderlinge verbondenheid is wat dit evenement zo bijzonder maakt. 

Geen hardloper, wel een warm hart voor het goede doel

“Ik moet bekennen dat ik geen fanatieke hardloper ben. Eigenlijk heb ik een "ongelooflijke hekel" aan rennen. Dat komt door vroeger, een soort jeugdtrauma met altijd tegenwind op de dijk. Ik houd meer van sporten met een bal of zwemmen. Lopen vind ik dan wel weer fijn. Dat ontspant. Ondanks dat ik zelf niet ren, geef ik graag steun aan de LoveLife Run. Ik heb enorm veel respect voor iedereen die meedoet en overweeg zelf wandelend de 5 kilometer af te leggen. Het gaat immers om het meedoen en het steunen van het goede doel,” aldus een enthousiaste Pauline 

Scildon: meer dan een sponsor, een betrokken partner eigenlijk

De keuze van Scildon om hoofdsponsor te zijn, is een bewuste. Naast de lokale verbondenheid met Hilversum, sluit de run perfect aan bij de Scildon Stoppen Met Roken-propositie. Pauline: “Roken is immers een belangrijke risicofactor voor diverse ziektes, waaronder kanker. Door de LoveLife Run te steunen, versterken Scildon en het evenement elkaar in hun missie om gezondheid en welzijn te bevorderen.” 

Kracht en verbondenheid

Pauline hoopt dat zowel deelnemers als toeschouwers de saamhorigheid en de kracht die van het evenement uitgaat, meenemen. De onderlinge verbondenheid geeft een enorme boost. Daarnaast kan, zeker voor mensen in een moeilijke periode, dit bijdragen aan hun zelfbewustzijn en zelfvertrouwen. “De LoveLife Run is meer dan een loop; het is een bron van hoop en inspiratie,” besluit Pauline. 

Geschreven door

Jacco de Jong

Jacco de Jong

Content Marketeer bij Scildon
EventInterview