Zoeken

Scildon vernieuwt website met AI en innovatieve tools

Geschreven door Maxime van Baalen in categorieën Nieuws
14-08-2024

Persbericht - Hilversum, 21 mei 2024

Levensverzekeraar Scildon heeft een nieuwe website gelanceerd. “We maken financiële zaken graag simpel voor klanten en adviseurs. En daar is onze nieuwe website op gericht, want deze is gebruiksvriendelijk, simpel én uniek. Met hulp van Artificial Intelligence,’ aldus Anjellina Tschi, Manager Brand & Marketing bij Scildon.

De ontwikkelingen rondom Artificial Intelligence (AI) gaan hard. Scildon maakt daar graag slim gebruik van. Zo vertelt Anjellina: "Met de inzet van AI onderscheiden wij ons in de verzekeringsbranche van concurrenten. Zo is het merendeel van de fotografie ontwikkeld met AI, op basis van onze eigen specifieke wensen. Hierdoor staat er op de website bijvoorbeeld uniek bewegend beeld, Cinemagraphs”.

Advieskeuze en Stoppen met Roken-rekentool

Een voorbeeld om het de bezoeker zo simpel mogelijk te maken, is de ‘Advieskeuze-tool’ op de Scildon-website. Hiermee vinden bezoekers makkelijk en snel een top 3 van adviseurs in de buurt. Scildon sluit alleen verzekeringen af via adviseurs, omdat ze persoonlijk advies belangrijk vindt. De tool stemt de keuzes af op de wensen van de gebruiker en toont gepersonaliseerde aanbevelingen.

Ook zijn er meerdere rekentools op de website, waarbij UX-design en meetbaarheid belangrijke aspecten zijn. Neem de rekentool bij de nieuwe stoppen-met-rokenregeling. Want sluit je een Lifestyle overlijdensrisicoverzekering af én stop je binnen 9 maanden met roken? Dan betaal je als nieuwe klant sinds kort bij Scildon direct hetzelfde tarief als niet-rokers. Anjellina: "Met deze tool zien gebruikers snel hoeveel lager hun premie is, als ze stoppen met roken. Zo simpel kan het zijn."

Simpel en toegankelijk

De website is ontwikkeld in samenwerking met designbureau Bikkelhart, onderdeel van Conclusion Experience, en developer Infi. Bikkelhart is recent verkozen tot ‘Beste UX Design Agency’ door Emerce. UX design, oftewel user experience design, draait om het creëren van producten die gebruikers prettig en gemakkelijk kunnen gebruiken.

Eric van Diemen, Partner bij Bikkelhart: “De nieuwe website is ontworpen vanuit een sterk fundament, waarbij we psychologie én data gebruiken om in te spelen op het gedrag van bezoekers. Infi bouwde onze flexibele designs op tot een mooie en functionele website, waarmee Scildon haar digitale ambities kan waarmaken".

Jeroen Heijmans, CTO van Infi, vult aan: “In een tijd waarin iedereen claimt ‘agile’ te werken, gebeurde dat met Scildon en Bikkelhart ook écht. We hielden het simpel en pragmatisch, en leerden gaandeweg wat wel en niet werkt. Stap voor stap vervangen we nu de oude website (Wordpress) met maatwerk op basis van de nieuwste technieken (bijvoorbeeld Prepr, een Headless CMS), zodat het overzetten van bestaande content zeer soepel verloopt. Een project om trots op te zijn!".

Goed om te weten: de nieuwe website is in ontwikkeling. Daarom staat de oude website nog gedeeltelijk live. 

Contact voor vragen/meer informatie:

Anjellina Tschi, Manager Brand & Marketing: anjellina.tschi@scildon.nl

Geschreven door

Maxime van Baalen

Maxime van Baalen

Nieuws