Dienstverlening

Wat wil je nou eigenlijk?

Daniel van den Berg

Het nieuwe jaar is nog maar net uit de startblokken en er is al weer veel gebeurd. Een nieuw kabinet, de eerste ‘persco’ van minister Ernst Kuipers, de scholen, winkels, de cultuursector en de horeca zijn inmiddels open. En dan ook nog schandalen bij the Voice, Novak Djokovic op de Australian Open, oh nee, toch niet… Kortom, alweer veel ‘grote’ gebeurtenissen. Maar hoe zit het met de ‘kleine’ dingen voor het nieuwe jaar? De dingen die dichtbij je staan?

Wat zijn de plannen voor je kantoor of voor jou persoonlijk? En belangrijker, hoe zorg je dat die plannen ook gerealiseerd worden?

Wat ik zelf ga doen

Voor mij persoonlijk staat de zomervakantie hoog op de lijst. Die MOET er komen. En daar heb ik, en mijn gezin, nu ook al heel veel zin in. Dus dat wordt weer een paar avondjes googlen naar de beste bestemming. Mijn partner is daar overigens veel beter in. Alles vergelijken, reviews lezen, en dan nog kijken of diezelfde bestemming rechtstreeks goedkoper kan dan via de touroperator.

Een ander plan voor dit jaar. Iets andere orde dan de zomervakantie. Dat gaat over mijn team. Die wil ik uitdagen zichzelf beter te maken. Plezier in het werk bezorgen. Zij zorgen ervoor dat Scildon haar doelen haalt. Zij zijn de reden dat een klant op een verjaardag positief over ons praat. Daar moet je zuinig op zijn. Hen wil ik meer aandacht en richting geven.

Weet wat je wilt

Een vakantie is natuurlijk niet iets heel spannends. Zodra je weet wat je wilt, is het een makkie. Gericht actie ondernemen, zoeken, vergelijken, kopen.

Met het optimaliseren van je team werkt dat natuurlijk anders… Maar in de kern begint het met weten wat je wil. En dáár zit nou juist de uitdaging. Ook voor jou. Je kunt je daarin enorm verliezen. Ga ik voor pensioen, beleggen, wonen, particulieren, ondernemers? Ga ik naar de mensen toe of ga ik online? Zeg ik weleens nee, of ben ik er voor iedereen? Missie, strategie, doelgroepen, services, actiekalender, noem het maar. Het is allemaal belangrijk, begrijp me niet verkeerd. Maar houd het simpel voor jezelf. Maak keuzes, vaak is je eerste gevoel al goed. Je wilt je klanten hun financiële doelen laten bereiken. Punt. Alles wat je doet, moet daaraan bijdragen. Zo niet, doe je het niet (behalve wet- en regelgeving dan…). Op die manier kies je ook je businesspartners uit.

Houd het simpel

Bij Scildon houden we dingen ook graag simpel. Wij zijn er voor jou en jouw doel: je klanten hun financiële doelen laten bereiken. We sparren daar ook graag met je over. Ik proost graag nog met jullie op een mooi en vooral simpel nieuw jaar!

Wat zijn de plannen voor je kantoor of voor jou persoonlijk?
Maak keuzes, vaak is je eerste gevoel al goed.


Daniel van den Berg
Manager Client Serviceteam ORV

Reacties zijn gesloten.

Terug naar blog
Daniel-Scildon
Daniel van den Berg Manager Client Serviceteam ORV

Werkt sinds 2012 bij Scildon. Na een aantal jaar bij Marketing & Innovatie nu samen met zijn team verantwoordelijk voor blije klanten en adviseurs.