Vermogensopbouw

Vette hap levert geen rendement op

Theo Krins

Al jaren groeit de markt voor duurzaam geproduceerde voeding stormachtig. Steeds meer mensen gaan bewuster met voeding om en zij kiezen vaker voor ‘eerlijke producten’. Vooral in Noord-Amerika en Europa zie je een sterk groeiende trend op het gebied van gezonde voeding en levensstijl. In de Randstad is de snel groeiende Nederlandse supermarktketen Marqt een duidelijk voorbeeld van het feit dat de trend gezonde voeding steeds meer consumenten aanspreekt. Marqt verkoopt eerlijk voedsel dat kleinschalig wordt verbouwd.

McDonald’s

Bij de Amerikaanse hamburgerketen McDonald’s maken ze zich inmiddels grote zorgen. Jongeren en jongvolwassenen kiezen steeds meer voor gezond voedsel. En dat merken zij al enige tijd in hun omzet en winst. Als McDonald’s niet snel een omslag maakt, zullen ze nog verder in een neergaande spiraal terecht komen.

“Naast voedingsbedrijven gaan ook financiële concerns zich steeds meer richten op duurzaamheid”

Wessanen

Bedrijven die zich volledig inzetten voor gezonde voeding hebben het tij op de beurs als gevolg van deze trend enorm mee. Wessanen heeft bijvoorbeeld de afgelopen 5 jaar een rendement gemaakt van bijna 150%.

ASN Bank

Naast voedingsbedrijven gaan ook financiële concerns zich steeds meer richten op duurzaamheid. De meest bekende is wellicht ASN Bank, die in Nederland de grootste bank op het gebied van duurzaam beleggen en sparen is. En met succes!
Het belegd vermogen is sinds 2002 gegroeid van 1 miljard euro tot nu meer dan 10 miljard euro!
Bij Legal & General is het mogelijk om in diverse fondsen van de ASN Bank te beleggen: ASN Duurzaam Aandelenfonds, ASN Milieu & Waterfonds en ASN Duurzaam Obligatiefonds.

“Het is absoluut waar dat door fiscale voordelen mensen meer duurzaam gedrag vertonen.”

Duurzaam rendement

Bij duurzaamheid wordt soms gedacht aan oubollig, onaantrekkelijk en weinig innovatief, maar niets is minder waar. Veel bedrijven die inzetten op duurzaamheid blijken veel beter te renderen door innovatieve technologische toepassingen.
Het is absoluut waar dat door fiscale voordelen mensen meer duurzaam gedrag vertonen.
Je ziet echter ook dat mensen steeds meer bewust keuzes maken op het gebied van duurzaamheid om daarmee zelf inhoud te geven aan het duurzaam omgaan met onze wereld. En het mooie daarvan is dat het ook nog een prima rendement kan opleveren! Zowel voor lijf en leden, als ook op financieel gebied.
Daarom is een advies voor duurzaam beleggen, als het past bij het profiel van de klant, absoluut het overwegen waard!

Reacties zijn gesloten.

Terug naar blog
Theo-Scildon
Theo Krins Salesmanager Particulier

Sinds 2005 werkzaam bij Scildon. Verantwoordelijk voor het aansturen van accountmanagers en het trainen van adviseurs op het gebied van vermogensadvies. Sinds 1986 werkzaam in de financiële branche in diverse functies. Diverse bancaire en assurantie diploma’s behaald.