Hoe vaak wordt het niet gezegd: alles valt of staat met communicatie. Of het nu gaat over het creëren van draagvlak voor veranderingen in een organisatie, iemand overtuigen in een vergadering, het beïnvloeden van een speler als coach. Of nog dichter bij huis, je partner mee krijgen in de vakantiebestemming die jij voor ogen hebt. Het lijkt soms zo makkelijk. Maar is dat ook zo?
De afgelopen tijd vielen me een aantal voorbeelden op. Goede en minder goede. U mag zelf bepalen in welke categorie ze vallen:
“Communicatie lijkt soms zo makkelijk. Maar is dat ook zo?”
De wijze van communiceren is cruciaal om het gewenste doel te bereiken. En daar worstelen we vaak mee. Bijvoorbeeld bij het goed over de bühne brengen van onze boodschap. En de vertaling daarvan naar een rendabel businessmodel. Of uw klant overtuigen van de noodzaak om nu financiële beslissingen te nemen zodat hij daar later voordeel van heeft.
Los van waardevolle gesprekken die we hierover met u voeren, is Scildon continu bezig hoe we u hierin praktisch kunnen ondersteunen. Bijvoorbeeld met tools. Zo helpen we u graag in beeld te brengen hoe u pensioencommunicatie rendabel kunt inzetten richting de deelnemers van uw pensioenregelingen. Ook maken we graag het verschil in rendement tussen beschikbare oplossingen inzichtelijk met u.
Besteed meer tijd om na te denken over uw communicatie. Communicatie is de kracht van woorden! Om dat te onderstrepen, heb ik een inspirerende video voor u.
Heeft u een suggestie of wilt u uw ervaringen delen? Dan lees ik uw reactie op dit blog graag. Of reageer via jan-albert.van.laar@scildon.nl
Manager bij Scildon met daarbij de verantwoordelijkheid voor pensioenen. Ruime commerciële ervaring binnen de financiële sector in verschillende managementfuncties. Afgestudeerd aan de HEAO in Utrecht (commerciële economie), Master of Business Administration (MBA) afgerond bij Businesschool Nederland en Certified Pensioen Executive behaald via Erasmus.
Reacties zijn gesloten.