Correctiebeleid Scildon Pensioen

Bij Scildon doen we er alles aan om fouten te voorkomen. Toch kunnen wij ook fouten maken. In onze administratie of bij het uitkeren van pensioen. Gebeurt dit, dan nemen wij maatregelen zodat het niet nogmaals gebeurt.

Als wij een fout maken in onze administratie, corrigeren wij dit zo snel mogelijk. Heb je door de fout in de administratie verkeerde informatie van ons ontvangen? Dan informeren wij je hierover. En je krijgt van ons de juiste informatie.

Bij het uitkeren van pensioen kan het voorkomen dat wij te weinig of te veel hebben betaald.

Nabetalingen

Hebben wij te weinig pensioen betaald? Dan passen we voor de toekomst de betalingen aan en ontvang je van ons een nabetaling. Deze nabetaling kan eventueel invloed hebben op bijvoorbeeld toeslagen die je ontvangt. Of op betaalde belastingen. Daarom nemen we eerst contact met je op om de nabetaling te bespreken. In principe betalen wij de nabetaling binnen een maand in 1 keer aan jou uit.

Terugvorderingen

Hebben wij te veel betaald? Eerst onderzoeken wij of we het teveel betaalde bedrag willen terugvorderen. Als we het bedrag willen terugvorderen, vragen wij je het te veel uitgekeerde pensioen terug te storten. Of wij verrekenen het bedrag met toekomstige pensioenbetalingen, waardoor jouw pensioenuitkeringen (tijdelijk) worden verlaagd. Voordat wij terugvorderen nemen wij contact met je op. Zo kunnen wij samen met jou tot een oplossing komen die past bij jouw persoonlijke situatie.

Heb je een klacht? Op deze website kun je zien wat je kunt doen.

Arbeidsongeschikt?

Arbeidsongeschikt en dan?