Scildon: blij met waardering

6 september 2022

Scildon is blij en trots dat in het ORV-onderzoek 2022, uitgevoerd door Bureau DFO, de maatschappij opnieuw door het financieel adviseurs als ‘Beste ORV-aanbieder’ is gekozen.

Hoogste score

Bureau DFO voert jaarlijks onderzoek uit naar de waardering onder financieel adviseurs van verzekeraars die overlijdensrisicoverzekeringen aanbieden. Onderdeel van het onderzoek vormen concrete aspecten van dienstverlening, waarop het intermediair gevraagd is aanbieders, waarmee zij samenwerken, te beoordelen. Op alle onderwerpen scoort Scildon in de top 3, bij 6 van de 11 onderwerpen is Scildon de hoogst gewaardeerde ORV-verzekeraar. En daarmee is Scildon opnieuw door financieel adviseurs gekozen tot ‘Beste ORV-aanbieder’.

Respect en waardering voor medewerkers

Gert Jan Fritzsche, CEO Scildon: “Vanzelfsprekend zijn wij trots op deze uitslag. Het is een prijs die wordt toegekend door de adviesbranche en daarmee heel waardevol. Scildon wil DE ORV-verzekeraar van Nederland zijn, het is fijn dat dit herkend wordt.

Bij de analyse van de resultaten uit dit onderzoek ben ik met name heel blij met de hoge waardering voor onze medewerkers op deskundigheid en bereikbaarheid. Juist daar zit onze toegevoegde waarde, in aanvulling op goede administratieve processen. Wij noemen die combi ‘Service Excellence’.”

ORV blijft mensenwerk

De overlijdensrisicoverzekering heeft nog altijd de schijn van een relatief eenvoudig product.
Voor een individuele consument mag het risico dan beperkt zijn (daarom zijn de premies ook zo laag), maar de impact, als iemand overlijdt, is enorm. Het is een lastig onderwerp dat de meeste consumenten niet op eigen initiatief ‘oppakken’. Het zijn juist de adviseurs die de verschillende situaties rondom bijvoorbeeld huur- of koopwoning, alimentatie, voogdij of erfbelasting kunnen herkennen en de consument kunnen stimuleren om tijdig na te denken over mogelijke oplossingen.

Wij gaan in gesprek met adviseurs

De uitkomsten van het rapport geven ons aanleiding om een aantal klankbordsessies met adviseurs te houden die met ons samenwerken. Met name omdat zij signaleren dat veel verzekerden feitelijk op dit moment voor een te laag bedrag verzekerd zijn. Mogelijk kun wij daar samen iets aan gaan doen!