Kwaliteitsnormen

Je wilt je klant duidelijk en op tijd informeren. Onze snelheid en zorgvuldigheid zijn daarbij mede bepalend voor de kwaliteit van de dienstverlening die jouw klant van jou én zeker van ons mag verwachten.

Kwaliteit vinden wij belangrijk. Daarom hebben wij al jaren kwaliteitsnormen. Normen waarop je ons altijd mag aanspreken, zoals de afgifte van polissen, beleggingsoverzichten, de deskundigheid van onze medewerkers en claimbehandeling. Bovendien bieden wij je, als relatief kleine verzekeraar, het voordeel van snel en persoonlijk contact.

Directie en medewerkers van Scildon garanderen de volgende kwaliteitsnormen na te komen:

  • Onze deskundige medewerkers beantwoorden direct telefonische vragen. Als dit niet mogelijk is, spreken zij met je af wanneer je een inhoudelijk antwoord mag verwachten.
  • Je ontvangt op werkdagen binnen 24 uur een reactie van ons.
  • Bel je met jouw accountmanager en spreek je de voicemail in, dan neemt hij/zij tijdens kantooruren binnen 2 uur contact met je op.
  • Scildon garandeert de afwikkeling van aanvragen en mutaties binnen 7 werkdagen. Als wij meer tijd nodig hebben, geven wij dit aan je door.
  • In minder dan 3% van de door ons opgemaakte polissen mogen verschillen voorkomen met de offerte.
  • Je hebt 24 uur per dag inzicht in je portefeuille via Mijn Dashboard. Jouw klanten hebben 24 uur per dag inzicht in de waarde-overzichten via ons pensioenportaal en Mijn Scildon.
  • Bericht over toekenning of afwijzing van een claim wordt binnen 7 werkdagen na ontvangst van alle informatie en het medisch advies, toegestuurd.
  • Scildon zorgt ervoor dat de website en portals optimaal beschikbaar voor je zijn. Wij kondigen onderhoud ruim van te voren aan. Bij storingen zorgen wij ervoor dat deze snel worden verholpen.
  • Scildon behandelt klachten zo snel mogelijk. Als de klacht niet direct kan worden opgelost, nemen wij binnen 5 werkdagen na ontvangst van de klacht contact met jou of de klant op. Wij spreken dan af wanneer wij de klacht afgehandeld hebben.
  • Scildon neemt haar verantwoordelijkheid voor de effecten van haar bedrijfsactiviteiten op het gebied van mens en milieu. Hiervoor zijn wij continu op zoek naar mogelijkheden die goed zijn voor onze (toekomstige) klanten, de samenleving en ons bedrijf.