Kwaliteitsnormen

Scildon is de eerste verzekeringsmaatschappij die kwaliteitsnormen garandeert. Normen waarop de financieel adviseur ons altijd kan aanspreken.

Gegarandeerde kwaliteitsnormen voor financieel adviseurs

  • Onze deskundige medewerkers beantwoorden direct telefonische vragen van de adviseur. Als dit niet mogelijk is, spreken zij af wanneer de adviseur een inhoudelijk antwoord mag verwachten.
  • Adviseurs ontvangen op werkdagen binnen 24 uur een reactie van ons.
  • Als de adviseur de voicemail inspreekt bij een accountmanager, dan neemt hij/zij tijdens kantooruren binnen twee uur contact op.
  • Scildon garandeert de afwikkeling van aanvragen en mutaties binnen zeven werkdagen. Als wij meer tijd nodig hebben, geven wij dit door aan de adviseur.
  • In minder dan 3% van de door ons opgemaakte polissen mogen verschillen voorkomen met de offerte.
  • De adviseur heeft 24 uur per dag inzicht in zijn portefeuille via Mijn Scildon. Er is 24 uur per dag inzicht in de waarde-overzichten via ons pensioenportaal en Mijn Scildon.
  • Bericht over toekenning of afwijzing van een claim wordt binnen zevn werkdagen na ontvangst van alle informatie en het medisch advies, toegestuurd.
  • Scildon zorgt ervoor dat de website en portalen optimaal beschikbaar zijn. Wij kondigen onderhoud ruim van te voren aan. Bij storingen zorgen wij ervoor dat deze snel worden verholpen.
  • Scildon behandelt klachten zo snel mogelijk. Als de klacht niet direct kan worden opgelost, nemen wij binnen vijf werkdagen na ontvangst van de klacht contact met je op of met de adviseur. Wij spreken dan af wanneer wij de klacht afgehandeld hebben.
  • Scildon neemt haar verantwoordelijkheid voor de effecten van haar bedrijfsactiviteiten op het gebied van mens en milieu. Hiervoor zijn wij continu op zoek naar mogelijkheden die goed zijn voor onze (toekomstige) klanten, de samenleving en ons bedrijf.