Kwaliteitsnormen

U wilt uw klant duidelijk en op tijd informeren. Onze snelheid en zorgvuldigheid zijn daarbij mede bepalend voor de kwaliteit van de dienstverlening die uw klant van u én zeker van ons mag verwachten.

Kwaliteit vinden wij belangrijk. Daarom hebben wij al jaren kwaliteitsnormen. Normen waarop u ons altijd mag aanspreken, zoals de afgifte van polissen, beleggingsoverzichten, de deskundigheid van onze medewerkers en claimbehandeling. Bovendien bieden wij u, als relatief kleine verzekeraar, het voordeel van snel en persoonlijk contact.

Directie en medewerkers van Scildon garanderen de volgende kwaliteitsnormen na te komen:

  • Onze deskundige medewerkers beantwoorden direct uw telefonische vragen. Als dit niet mogelijk is, spreken zij met u af wanneer u een inhoudelijk antwoord mag verwachten.
  • U ontvangt op werkdagen binnen 24 uur een reactie van ons.
  • Belt u met uw accountmanager en spreekt u de voicemail in, dan neemt hij/zij tijdens kantooruren binnen 2 uur contact met u op.
  • Scildon garandeert de afwikkeling van aanvragen en mutaties binnen 7 werkdagen. Als wij meer tijd nodig hebben, geven wij dit aan u door.
  • In minder dan 3% van de door ons opgemaakte polissen mogen verschillen voorkomen met de offerte.
  • U heeft 24 uur per dag inzicht in uw portefeuille via Mijn Dashboard. Uw klanten hebben 24 uur per dag inzicht in de waarde-overzichten via ons pensioenportaal en Mijn Scildon.
  • Bericht over toekenning of afwijzing van een claim wordt binnen 7 werkdagen na ontvangst van alle informatie en het medisch advies, toegestuurd.
  • Scildon zorgt ervoor dat de website en portals optimaal beschikbaar zijn voor u. Wij kondigen onderhoud ruim van te voren aan. Bij storingen zorgen wij ervoor dat deze snel worden verholpen.
  • Scildon behandelt klachten zo snel mogelijk. Als de klacht niet direct kan worden opgelost, nemen wij binnen 5 werkdagen na ontvangst van de klacht contact met u of de klant op. Wij spreken dan af wanneer wij de klacht afgehandeld hebben.
  • Scildon neemt haar verantwoordelijkheid voor de effecten van haar bedrijfsactiviteiten op het gebied van mens en milieu. Hiervoor zijn wij continu op zoek naar mogelijkheden die goed zijn voor onze (toekomstige) klanten, de samenleving en ons bedrijf.